.

.

zaterdag 21 april 2018

2X chocobonbons







ENERGIEBALLETJES:



1. Haal de pitten uit de dadels en snij in vieren. Hak ze samen met de noten, gedroogd fruit, kokosolie en cacaopoeder in de keukenmachine, of blender. De noten hoeven niet helemaal fijn! Het is lekker als ze een bite hebben.
2. Draai van het notenmengsel balletjes van ongeveer 1 cm groot. Rol ze eventueel door cacaopoeder of kokosolie en laat ze een uur opstijven in de koelkast.
3. Koud vind ik ze het lekkerst, ze zijn een ideale bron van goede vetten, natuurlijke suikers en als je net als ik rauwe cacao gebruikt bevatten ze ook nog vele antioxidanten!

Ik gebruikte pinda's, amandelen, cranberry's, pompoen- en zonnebloempitten, een schepje hennepzaad, pure chocolade, geroosterde havermout (erg lekker!) en natuurlijk de dadels. Maar de combinaties zijn eindeloos. Wat dacht je van gedroogde stukjes appel, rozijnen en kaneel of een beetje vanillepoeder en geroosterde havermout.

De energieballetjes zijn perfect als snack voor een work-out of als healthy treat op de vrijdagavond, als je het snacken een beetje gezond wilt houden. Maar let op, hoe verleidelijk het ook is, noten bevatten wel veel calorie├źn en ook al vind ik dat je je daar niet te veel door moet leiden, te veel is nooit goed. Ze zijn erg makkelijk te maken en zijn echt heel erg lekker.

NOTENROTSJES




1. Smelt de pure chocolade au bain marie en mix de de noten door elkaar in een kom.
2. Gooi de noten bij de chocolade, (dit moet snel gaan, anders stolt te chocolade misschien!) mix zodat alles bedekt is en maak de kleine hoopjes.
3. Laat hard worden in de koelkast en eet ze net uit de koelkast op, dan zijn ze het lekkerst.

Deze chocolaatjes zijn zo simpel dat ik dit niet eens een recept durf te noemen. Zelfs de grootste keukenklunzen kunnen dit maken. Dus mocht je dit proberen wens ik je heel veel eetplezier toe!